De Roskam op Twitter    De Roskam op Facebook   
  • Home
  • Home
  • Nieuws
  • Citymarketing Enschede moet anders, met regisseur en influencers

Citymarketing Enschede moet anders, met regisseur en influencers

ENSCHEDE – De gemeente Enschede vindt dat ze toe is aan een herijking van de Citymarketingvisie. Dat valt in Enschede binnen het beleidsterrein Economie die in handen is van VVD-wethouder Diepemaat, die naar hij vanavond zei, hierover 'met creatievelingen aan de slag wil'. Ook zal hij geld vrijmaken voor een regisseur citymarketing die vanuit het stadhuis aan het regisseren zal slaan.

Naar de mening van de wethouder is het voorstel ingegeven door de opvatting dat aard en schaal van de citymarketing aan een 'update toe zouden zijn. Het moet ook meer zijn dan de bestaande Enschede Promotie, breder, wijder en dieper. Diepemaat wil om meer hedendaagse instrumenten aanwenden. Zo kondigde hij ten overstaan de stedelijke commissie aan dat hij ook influencers wil inschakelen.

Voorkomen moet worden, aldus Diepemaat, dat er versnippering plaatsvndt, want daar zegt de wethouder 'wars' van te zijn. Op een vraag over de relatie tussen stad en regio zei Diepemaat dat het samen moet gaan, Twente en Enschede. 'Maar het begin moet zijj wat dichtbij staat.' Ook dient volgens hem gewaaktte worden voor een nota als een Bijbel.  'Daar heb ik een collega voor', aldus de schepen.

Zijn partijgenoot Kreeft, voor de gelegenheid voorzitter van de commissievergadering,  had nog een uitsmijter. 'Het moet geen wedstrijd vérplassen worden.

 

Deel dit nieuws!