De Roskam op Twitter    De Roskam op Facebook   

Overigens CDLXXI

Binnenkort woon ik in Rome, heb ik begrepen. En ik hoef er het huis niet voor uit. Want ik blijf wonen waar ik woon. Dat heb ik te danken aan de VVV, die trouwens om ondoorgrondelijke redenen door dure marketeers van ook dure adviesbureaus enige tijd terug is omgedoopt tot Tourist Info. Overigens verandert er niks, lood om oud ijzer, want VVV of Tourist Info, het komt niet verder dan het verwijzen van een handvol toeristen naar campings, het aanbieden van twee fietsroutes (één linksom en één rechtsom) en de verkoop van lokale ansichtkaarten en vergeelde prenten met afbeeldingen van al lang gesloopte 'historische' panden.

Afijn, als je de naam van de toko verandert is een onvermijdelijke 'implicatie' daarvan altijd meer mensen, meer werkgroepen, meer overleg, meer brochures en beursbezoeken. Het mag wat kosten! De vorig jaar aangetreden wethouder in het dorp mijner inwoning wil vooruit met het de geit. Hij heeft doorgeleerd voor beschuitenbakkker, maar werd op zekere dag wakker als wethouder en praat nu de godganse dag ambtenaren en merkendokters na. De baliefunctie werd een backoffice toen de VVV in Tourist Info veranderde. Zulks vanwege 'een nieuwe invulling' waarbij het dorp de magneetfunctie van Rome zou krijgen. Toe maar!

Op zijn beschuitenbakkers heet het trouwens dat het dorp alleen nog geen Rome is nauurlijk, maar wat niet is, kan nog komen. En dus zegt wethouder Bolletje met de Korte Hoeven: 'We moeten qua ontwikkeling wel die kant op.' Ja, klopt, daar hadden we vroeger de Oad en de Havi voor, en ook Arke en Ter Beek.' Maar ja, de dochter van Oad is nu als 'merkleider' Twente Marketing aangesteld door MarketingOost. Als die wethouder nou wat wil, sopt hij de verwaarloosde vrouwen in de vijver vóór het gemeentehuis af, de Najaden van Stienstra dankzij Seesink. Komen de Romeinen in

volle bussen voor een Trevifontein-vakantie...

 

Deel dit nieuws!