De Roskam op Twitter    De Roskam op Facebook   

MarketingOost ontfermt zich over toerisme en recreatie in regio Twente

Goor – De profilering en positionering van recreatie en toerisme in Twente (ook wel de regionale vrijetijdseconomie genoemd) komt in handen van MarketingOost (inderdaad aan elkaar geschreven), dat daarmee de opvolger is van het gesneefde, gefailleerde en door weinigen betreurde Toeristisch Bureau Twente (TBT).

Er zal een platform Gastvrij Twente worden opgericht waarin de Twentse ondernemers vertegenwoordigd zijn. Het platform fungeert als een Raad van Advies en moet daarnaast het antwoord zijn op de kritiek van ondernemers dat de regie tot op heden vaak ontbreekt en de binding met het toeristisch merk ‘Twente; Landgoed van Nederland’ te beperkt is.

MarketingOost wordt een toonaangevende partij genoemd met specifieke marketingexpertise en kennis van de regio. De promotie van toerisme en recreatie van Twente komt daarmee wel heel nadrukkelijk in provinciaal perspectief te staan, want MarketingOost doet al enige tijd hetzelfde voor West-Overijssel met de merken Salland, Vechtdal, IJsseldelta en Waterreijk, plus het themamerk Hanzesteden. De provincie Overijssel was nauw bij de nieuwe constructie betrokken.

Overigens geldt 2016 als overgangsjaar. Het toeristische merk Twente blijft volgens burgemeester Nauta van de gemeente Hof van Twente, die een coördinerende rol speelde in de toekomstverkenning na het faillissement van TBT zal dit jaar vanuit en dóór Twente zelf worden geladen. Dat gebeurt onder aansturing van Gastvrij Twente. De ondernemers zijn in de ‘lead’ voor de marketing waardoor er een goede lokale binding en verankering tot stand moet komen. De lokale Tourist Info-punten (VVV’s) hebben een rol in de lokale promotie waarbij promotieactiviteiten zoveel mogelijk gekoppeld worden aan Twentebrede activiteiten.

Voor de jaren 2017, 2018 en verder volgen later dit jaar een voorstellen aan de Twsentse gemeenten.

Deel dit nieuws!