De Roskam op Twitter    De Roskam op Facebook   

Overigens LXII

Niks triester dan dorps-, stads- en streekpromotie. Waar tien huizen, een patatzaak, een kerkje en een kroegje staan begint het luidruchtige gebazel over citymarketing. Voor geldbedragen waar hele sociaal domeinen in zouden passen luidt men de bel, roeptoetert men wartaal en begint men dorpskampioenschappen zwientietik en stadsfestivals met derderangs muziekbands te organiseren. Dat slaakt maar kreten, dat warmt maar oude prak op, dat rochelt en reutelt maar over joeniek selling points.

De provncie Overijssel, de grote verdeler van groot geld, heeft MarketingOost opgericht met een sloot goedbetaalde vergadertijgers en glossypanters. Als het maar glimt. Dat doen ze zelf ook, glimmen. De provincie bestaat toeristisch recreatief uit Congresregio Twente, Congresregio Zwolle, Hanzesteden Marketing, IJsseldelta Marketing, Regio Zwolle Marketing, Salland Marketing, Vechtdal Marketing, Weerribben-Wieden Marketing en Zwolle Marketing. Dat moet allemaal bestuurders hebben, directeuren, managers en gebiedsregisseurs. Het maakt bladen, folders, kaarten en verplaats lucht met bellen.

En dan hebben we het nog niet over de stichtingen voor stads- en dorpspromotie, en business waar alleen in Twente al vele miljoenen in omgaan. De gemeente Hof van Twente vloog een directeur-bestuurdrer in en telde voor deze titatovenaar van de promotieindustrie een kwart miljoen neer. In de Hof van Twente...

 

Deel dit nieuws!