De Roskam op Twitter    De Roskam op Facebook   
  • Home
  • Home
  • Nieuws
  • Nieuwe stichting en marketeer voor gemeente Hof van Twente

Nieuwe stichting en marketeer voor gemeente Hof van Twente

DIEPENHEIM - De Stichting HofMarketing schiet formeel in april uit de startblokken als 'zelfstandige marketingorganisatie' in en voor de gemeente Hof van Twente. Het accent komt te liggen op wonen, werken/ondernemen en recreëren. Onder leiding van de aangestelde citymarketeer Wilco de Jong dient de profilering van Hof van Twente ter hand te worden genomen.

Volgens voorzitter Schuitemaker van de Raad van Toezicht moet de Hof van Twente als ‘een prachtig gebied’ veel te bieden als het goed in de markt wordt gezet. Hij noemt de oprichting van HofMarketing ‘een flinke stap in de goede richting’. De nieuwe directeur De Jong wordt ‘citymarketeer’ en ‘gebiedsmarketeer’ genoemd, waarbij onduidelijk is wat in de City van de Hof moet zijn of worden, mogelijk Diepenheim, want het in meerdere opzichten enige stedeke.

De Jong, die tevens ‘marketingspecialist’ heet te zijn, heeft ruime ervaring op het gebied van stads- en gebiedspromotie. Hij werkte onder meer voor Den Haag/Scheveningen, Maastricht, Zuidwest-Friesland en de Veluwe. Laatstelijk was  de in Zutphen geboren en getogen De Jong voorzitter/kwartiermaker van het Toeristisch Aanjaagteam Barneveld, met als taak  de toeristische structuur met ondernemers en lokale overheid met vorm en inhoud te geven, met als doel het stimuleren van het dag- en verblijfstoerisme naar kernen als Garderen, Voorthuizen en Stroe.

 

Deel dit nieuws!