De Roskam op Twitter    De Roskam op Facebook   

Enschede zet succescampagne in Duitse grensregio voort

Enschede – Wegens het succes van vorig jaar krijgt de campagne van Enschede Promotie in Duitsland een vervolg. Het doel is meer Duitsers naar Enschede te krijgen, niet alleen voor de markt en de drugs, maar ook voor winkels, horeca en cultuur. De gemeente en strategische partners werken daarbij samen. Het resultaat (effect) van de campagne van vorig jaar was volgens onderzoek van Newcom® Research positief. Zo blijkt Enschede top of mind te zijn is bij 55 procent van de doelgroep als gevraagd wordt aan een stad in Oost–Nederland te denken. De intentie om Enschede te bezoeken steeg van 25 procent naar 29 procent. Verder geeft 54 procent aan Enschede door de campagne (nogmaals) te bezoeken voor een dagtripje. Het aandeel Duitse bezoekers aan de binnenstad steeg van 33 tot 38 procent. Op zaterdag zijn nu vier van de tien bezoekers van Duitse origine.

De meeste Duitsers komen voor het winkelaanbod en de warenmarkt. Het doel van de campagne was eveneens de andere kanten van Enschede te belichten. Dat is aardig gelukt, want blijkens onderzoek vindt 62 procent van de doelgroep dat de campagne duidelijk maakt dat Enschede meer te bieden heeft dan vooraf gedacht. Opvallend is ook dat de evenementen en culturele instellingen in de stad beter bekend zijn onder bezoekers en respondenten die de campagne hebben gezien. Zo kent nu 47 procent een culturele instelling in Enschede, drie jaar geleden was dat 35 procent. De campagne concentreert zich op de omgeving van de steden Münster en Osnabrück. Het aantal virtuele bezoekers (stadtenschede.de) steeg met vierhonderd procent explosief, van 48.857 in 2011 tot 195.550 vorig jaar. Mensen die de campagne hebben gezien, klikken stadtenschede.de vaker aan.

Deel dit nieuws!